חברה העלתה את מחירי הקנאביס הרפואי לשיא של כל הזמנים, 420 ש”ח לשקית

לראשונה נמכר קנאביס רפואי במחיר גבוה יותר ממחירו הגבוה ביותר בשוק השחור. האחראית, חברת "דוד וגוליית", מסרה בתגובה: "בספרד זה עולה יותר"

עו”ד דורון ברזילי ועו”ד נעמי עיני פלדמן, הבעלים החדשים של חברת הקנאביס דוד וגוליית, העלו השבוע את מחירי הקנאביס הרפואי החוקי לשיא חדש של כל הזמנים – 420 ש”ח לאריזה של 10 גרם. בכך “שברו” ברזילי ופלדמן את רף 400 השקלים שהיה עד כה מעין רף עליון שהחברות בתחום הקפידו שלא לחצות אותו.

ככל הידוע, תג המחיר החריג הזה לא באמת מייצג ערך מוסף חדש דרמטי כלשהו. שני הזנים שמשווקת דוד וגוליית שמחירם נקבע על 420 ש”ח – בלו זד ופרפל אם – מגיעים מחממות של חברה אחרת המגדלת כיום קנאביס עבור רוב המשווקים בתעשייה במתכונת ווייט לייבל (White Label), וכך גם עבור חברת “דוד וגוליית”.

נתון מעניין נוסף הוא שתג המחיר הזה הוא לא רק שיא חדש במחירי הקנאביס הרפואי, אלא גם לראשונה גבוה יותר ממחיר המקסימום של סחורה מאותו סוג בשוק השחור. כזכור, בבדיקת מגזין קנאביס נמצא כי המחיר הגבוה ביותר של פרח קנאביס מתוצרת חממה בטלגרם עומד בממוצע על 400 ש”ח ל-10 ג’, כלומר כ-5% פחות.

"בלו זד" - אחד משני הזנים שמשווקת "דוד וגוליית" במחיר שיא של כל הזמנים
מה מצדיק את העלייה במחיר? תמונה שפרסמה החברה של אחד משני הזנים שהיא משווקת במחיר שיא של כל הזמנים

חלק מהמטופלים התרעמו כמובן על תג המחיר החדש, במיוחד כנראה מכיוון שמדובר בגידול חממה שנחשב די רגיל ולא מדובר במוצר שמגיע מתוצרת מתקן יוקרתי חדש או טכנולוגיה ייחודית כלשהי. אחד המגיבים רשם למשל בתגובות: “420 שקל לגידול חממה מודבר ומוקרן? בדיחה טובה”.

בתגובה, עו”ד ברזילי ועו”ד פלדמן טוענים בין היתר כי הסיבה להעלאת המחיר החריגה הזו על ידי חברת “דוד וגוליית” שבבעלותם, היא שמדובר ב”אצוות בוטיק” שעומדות לדבריהם “בקריטריונים הגבוהים ביותר”. הסבר נוסף שהם סיפקו הוא שבספרד המחירים גבוהים הרבה יותר.

נעמי עיני פלדמן, דורון ברזילי
העלו את מחירי הקנאביס הרפואי לשיא של כל הזמנים – בעלי חברת “דוד וגוליית” עו”ד נעמי עיני פלדמן ועו”ד דורון ברזילי

ברזילי ופלדמן מחזיקים בשליטה בחברת “דוד וגוליית” מאז יוני 2023 באמצעות חברת אנטארס בע”מ שבבעלות משותפת שלהם, לאחר שמייסדי דוד וגוליית – עו”ד תומר הראל ובסאם שייח’ סלימאן – נפסלו כולם על ידי המשטרה ומשרד הבריאות מעיסוק בתחום הקנאביס עקב אינדיקציות לעבירות פליליות.

עדכון: למגזין קנאביס נודע כי לאחרונה מונה לתפקיד מנכ”ל דוד וגוליית מר אבנר שקל, מי שהיה בעבר מנכ”ל חברת בול פארמה (עת נקראה “שאיפה לחיים”). גורמים בתעשייה טוענים כי ייתכן ששקל הוא האחראי לקביעת המחיר החדש של 420 ש”ח ל-10 גרם, אם כי גורמים בחברה מבהירים שלא כך.

החברה הראשונה שהעלתה מחירים לשיא חדש שלא נראה כמותו קודם היתה חברת “בטר” עוד בשנת 2019 כשבשוק נוצר מחסור חמור עם המעבר למודל המכירה בבתי מרקחת. “בטר” ניצלה את ההזדמנות להרוויח יותר, העלתה את מחיר אחד הזנים שלה ל-399 ש”ח לשקית, אך בעקבות ביקורת חריפה נסוגה ל-300 ש”ח.

גרף מחירי השיא של קנאביס רפואי
מחירי השיא של קנאביס רפואי בישראל – שיא חדש נרשם גם בשנת 2024

אחרי כן הגיעה חברת גרינקום, שחצתה בשנת 2021 לראשונה את הרף שהיה מקובל עד אז וקבעה שיא חדש של 325 ש”ח לאריזה. בשנת 2022 בול פארמה העלתה את מחיר חלק מהזנים ל-349 ש”ח ולאחר מכן בשנת 2023 גם ל-399 ש”ח. בול חזרה-בה לבסוף, אך חברת IMC אימצה את הרעיון ונקבה במחיר שיא זה.

עו”ד ברזילי ועו”ד פלדמן מסרו בתגובה: “דויד וגוליית מספקת רצף טיפולי ומגוון של זנים במנעד מחירים רחב, החל מסדרות אולטרה פרימיום ועד לואו קוסט, המעניקים מענה טיפולי רחב ויציב לצרכיהם השונים של המטופלים, בין היתר, באמצעות זנים ייחודיים והכלאות מיוחדות. בחודשים האחרונים עסקה דויד וגוליית בפיתוח גנטיקות מיוחדות בשיתוף עם חברת גרינפילדס כאשר אחוז הטרפנים, הריחות, הטעמים והשפעת הפרח עומדים בקריטריונים הגבוהים ביותר בשוק. לשם כך יוצרו אצוות בוטיק (קטנות), שמטבע הדברים עלות ייצורן גבוהה בהרבה מהממוצע. מיותר לציין, כי בישראל מחירי תפרחות הקנאביס הם מהנמוכים בעולם במחיר לגרם. כך לשם השוואה, באירוע שנערך בספרד בו נכחו גם לקוחות ישראלים ומובילי דעת קהל, עלות תפרחת לגרם הרקיעה למחיר מופקע של 25-35 יורו לגרם. דוד וגוליית מתחייבת להמשיך לספק לכלל קהל המטופלים מגוון מוצרים רחב, תוך השקעת משאבים רבים ליצירת זנים ייחודיים ואיכותיים.”

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר